Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2014 18:23 - Моите лични реконтра-опорни точки на контра-опорните точки на Ивайло Калфин - I ч.
Автор: kleotemida Категория: Политика   
Прочетен: 3324 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 14.02.2014 18:43



  Г-н Калфин, не членувам в БСП. Членувах някога в евролевицата и не смятам да крия, че от тогава имам осезаема нетърпимост към Вас. И може би бих си замълчала, ако бяхте поизчакали с готовите отговори на "опорните точки", излезли едва вчера в медийния мир. А пък и когато става дума за подбрани коментари от нета и наречени опорни точки, а авторите им охарактеризирани като тролове, съвсем не мога да подмина подобен опит за монолог, като вашия. Е, да ви информирам, не съм трол, защото никой не ми плаща, а и не познавам нито Кутев, нито агенцията, която  уж работела с троловете на БСП.  И те не ме познават. Пиша по собствени убеждения и, ако те не харесват на някого, изобщо не ми пука. Имам толкова право на лично мнение, колкото и вие, колкото и всеки друг в тази държава. Нали това била демокрацията? Всички животни равни! Е, аз се чувствам толкова равна, че да мога да напиша моите реконтра-опорни точки на вашите контра-опорни.
I. БСП
▪ Атака разчита на скандала, ГЕРБ – на компроматите. Като че ли само БСП предлага дебат по изхода от кризата.

И.К. Дебат? С кого и по коя тема? Има ли и една, по която има съгласие, стимулирано от БСП? Публичен дебат няма дори с ДПС. К.Т. С всички гореизброени, даже и с АБВ. Но не това е целта на опонентите на БСП, нито дори на ДПС, а още по-малко на АБВ. Всички трупат дивидент на гърба на БСП в момента, в т.ч. и вие г-н Калфин. Само дето не ви се иска да го признаете, но за сметка на това то се вижда. Не че бСП не съдейства активно за това, но поне да наричаме нещата с истинските им имена. ▪ На евроизборите трябва да се гласува за програми, а не по симпатии.  И.К. Именно! А какво става после с програмите? Нека се зачетем заедно в предизборната програма на БСП за предишните избори. Или отново ще я четем преди следващите? Всъщност, единствената партия, която си изпълнява и преизпълнява програмата е ДПС. К.Т. Нека се зачетем и в програмата на БСП, преди да влезе в тройната коалиция, в която ви бяхте външен министър. Нещо да споделите за изпълнението на онази програма и изпълнението й, докато министерствахте? А и щом трябва, пак ще я четем, докато тези, които искат да се изпълни, не уврат, че за да се случи това, трябва да не се управлява в коалиция, а партията да има пълно мнозинство. Но това и вие го знаете, нали г-н Калфин, другото е демагогия, да не кажа софизъм в рафиниран вид.  А това, че ДПС си изпълнява и преизпълнява програмите, е, никой не ви е крив, че лидерите в ДПС са по-добри политици от вас (всички взети заедно). ▪ Голямата опасност на тези евроизбори идва от националистическите крайно десни партии, които ще се опитат да станат първа сила и да работят за разпускане на ЕС. Затова на предстоящите евроизбори трябва се гласува масово.  И.К. Къде ще станат първа сила, за да разпуснат ЕС? В България? Другаде?  Западните политици започнаха предизборната си кампания на наш гръб. Въпреки, че Станишев и правителството, в лицето на правосъдния министър осъдиха поведението на Сидеров, ЕНП няма скрупули да хвърлят обвинения върху прекият им конкурент за европарламента – ПЕС. К.Т. Достатъчно е да станат в няколко държави от ЕС, за да се затъркаля колелото. Швейцария го побутна, но няма гаранция, че евровотът и резултатите от него ще му послужат за спирачка. А това, че западните политици започнаха политическата кампания на наш гръб не учудва никого. Откакто сме влезли в ЕС все сме дъвка в устата на някой западен политик, който иска да се докаже. И, ако не съществуваше Сидеров, щяха да си го измислят и пак да ни дъвчат. Да не говорим за скрупулите на ЕНП. Те изобщо нямат скрупули за нищо, щом застават зад политици като Ердоган и Цветанов. И се надявам, всички, които не одобряват поведение на тези двамата, да внимават за кого ще си пуснат гласа на евроизборите.  И.К. Западните политици (нашите явно са от източните) правят, каквото могат, включително и на наш гръб. Колко време след авио-агресията на Сидеров чакахме ясна политическа позиция от БСП? За забравилите – над 2 седмици. К.Т. Западните политици (щом нашите явно са от източните) винаги са правели, каквото могат, и не включително, а винаги на наш гръб. И не го правят от последната година, за да се търси вината в Сидеров (не че той няма такава, но при тези атаки от вси страни към него, започвам да се замислям дали не му се спретват активни мероприятия, от които да се възползват). А авио-агресията не е доказана, така че да се чака политическа позиция за недоказани събития и обстоятелства е или постановка, или активно мероприятие (което понякога е едно и също). ▪ Напористата немска евродепутатка Гресле (ЕНП) е в отдавнашен конфликт с М.Шулц (ПЕС) и е намерила удобен повод да го атакува по линия на този доста незначителен договор, за който от ЕП вече отговориха, че няма данни за конфликт на интереси! И.К. Не размерът на договора, а принципът е важен. В разговор със същата депутатка, когато се опитах да й обясня, че нито Станишев е поискал проекта, нито М.Шулц го е разрешил, тя ми каза, че е абсолютно недопустимо жената на лидера на европейска партия да получава европейски публични средства. „Все едно жената на министър-председателя да получава средства от националния бюджет по обществени поръчки”, завърши за по-убедително Гресле. Приключих набързо разговора. К.Т. И защо така набързо, г-н Калфин? Нима истината не заслужава повече упоритост? Да не говорим, че дори и един евродепутат не е застрахован от предубеденост, от проява на пристрастност и опити да омаскари опонентите си, без значение какви примери дава, още повече когато хубостници като Б.Б. и Ц.Ц. и представителите им в Европарламента му наливат вода в мелницата. Всъщност и примерът на г-жа Гресле е некоректен. Първо, защото Станишев не е Председател на Европарламента, нито дори на групата на ПЕС в същия парламент.  ▪ ЕНП атакува политически ПЕС за сметка на България. И.К. Защо пък за сметка на България? Мислех, че става дума за конкретни лица. Освен това защо не за сметка на Франция? Или на Малта например? К.Т. Я пак? Г-жа Гресле не атакува ли М.Шулц заради проекта, спечелен от фирмата на Моника Станишева? И не си ли служи със съвсем манипулативни доводи, за да атакува ПЕС? Всъщност, г-н Калфин, вие сам малко по-горе, не обяснявате ли, че не става дума за конкретни лица, защото нито Станишев е поискал проекта, нито М.Шулц го е разрешил? Или онзи ваш разговор с г-жа Гресле не се е състоял? ▪ Правилно „Актив Груп“ са решили да върнат парите на ЕП – казусът се използва за атаки към БСП и Станишев в предизборната кампания. И.К. Правилно са решили! К.Т. А защо, г-н Калфин? Премълчаването на „защо” във вашия случай не носи ли своеобразен подтекст? ▪ ГЕРБ се чувстват застрашени от изпреварващата ги по рейтинг БСП и затова финансират забравения проект на Първанов. Неслучайно хората около бившия президент говорят за единодействие с ГЕРБ, което да свали правителството на Орешарски. И.К. Ауу! Интрига в стил жълти вестници, които впрочем активно участват в кампанията на С. Станишев. Освен това ГЕРБ тайно пробутали назначението на Пеевски, накарали БСП и ДПС да разпределят 500 милиона без критерии, извели Закона за хазарта като жизнен приоритет, назначили неизвестно с какво заслужили министри, приели Изборния кодекс непосредствено преди изборите, а междувременно кадруват като луди по регионите. Моля писачите на опорни точки да обсъдят възможността светът да е по-разнообразен от титаничната битка между Станишев и Борисов и елегантно да насочат сегашните управляващи, че да повтаряш политиката на предшествениците си, води и до повтаряне на тяхната съдба. И там повече от година слушахме за плашилото и вечния виновник БСП. Сега какво се променя? К.Т. Ами, интрига! Живата реалност си е и който има очи – вижда. Всъщност, г-н Калфин, кои точно са жълтите вестници, които активно участват в кампанията на С. Станишев? Щото едни такива безадресно споменати жълти вестници, си е действаща жълтевина на исказа ви. А не искате да ви наричат жълтеникавият политик? Или пък искате? Всъщност, май искате, щом опряхте до опорните точки на ГЕРБ. Моля ви, разнообразете поне вашите опорни точки, твърде единомислено и твърде терминологично еднакво с герберските такива. Елегантен ход би било да не ползвате едни и същи PR-и, тези на ГЕРБ доказаха, че за нищо не стават. Протестите го доказаха, така че се поучете от тяхната съдба. Иначе добре се справяте и вие с вечния виновник, само дето БСП е сменена със Станишев, а при Първанов – с Моника Станишева. Та какво точно ви различава от ГЕРБ ? ▪ БСП ще се сплоти след тези събития, а АБВ няма да изпрати дори един депутат в Европарламента. И.К. Кажи мама „тенк ю”. К.Т. Оооо, не, правилното е, „Кажи, баба „тенк ю”. Все пак говорим за столетница, която е щипала по бузките доста такива като вас. Е, има и напляскани, но това си е в реда на нещата, Макаренко си е цяла школа. ▪ Социологът К.Колев е прав – АБВ няма да успее да вкара дори един депутат и това ще е лебедовата песен на Първанов и Калфин в политиката. Защото са приключили с лявото, а не ми се вярва (но знае ли човек) да отидат да се умилкват на Реформаторския блок и ГЕРБ да ги припознаят като съмишленици срещу „страшната“ БСП. И.К. Инакомислещият е враг, предател и нищожество. По-добре въобще да спре да мисли. Решил съм да погледна архивите по партийните линчове на Трайчо Костов, на Светлин Русев и на други с различно мнение от партийното ръководство. Удивителна е приликата в речника. К.Т. Не, инакомислещият не е враг, предател и нищожество. Враг е този, който се пише за съмишленик, докато има изгода, а когато няма става инакомислещ. Но пък г-н Калфин, чувала съм, че един път предател - цял живот предател. Всъщност, речникът на отвратените от предателите едва ли се различава кой знае колко, та кое ви учудва в речниковата приликата? Иначе добре звучи да се подредите до имена като Трайчо Костов и Светлин Русев, само дето те не си играеха на „иди ми – дойди ми”, за разлика от вас.  ▪ АБВ е заплаха за пълната победа на БСП на предстоящите евроизбори. От резултатите им зависи дали ГЕРБ ще имат повод отново да искат предсрочни парламентарни избори, или безславно трябва да се примирят с изпадането си от властта. И.К. ГЕРБ и без това си иска предсрочни избори. Надали това ще зависи от някой друг евродепутат. А пълната победа на БСП е в кърпа вързана. След спечелването на предишните избори, ръководството направи всичко възможно да консолидира още допълнителна подкрепа зад партията. То беше изключително безгрешно и непорочно. Да живей! К.Т. Приветствам чувството ви за хумор, особено пък наличието на умение то да прераства в сарказъм, но бих желала на тази опорна точка да отговорите по същество? Защото в случая вашето „Да живей!“ не се знае към кого точно е насочено, както и за кого точно бие камбаната (не вашата, обаче). ▪ Троянският кон Първанов няма да види добро – от историята се знае, че и той е бил унищожен след превземането на града. Като го използва за да разбие БСП, Борисов ще го захвърли, както направи вече през 2009 г. И.К. „Троянският кон“ беше президент, избиран два последователни мандата и председател на БСП, който я изведе от безпътицата и изолацията. Къде ли са били тогава авторите на опорните точки? Може би си струва усилието за няколко опорни точки на тема защо се случи всичко това? К.Т. А кой е казал, че един Президент (думата се пише с главна буква) не може да бъде „Троянски кон”, та дори и след два мандата? Да споменавам ли, че тези два мандата далеч не ги дължи само на себе си? А и да попитам как точно сам успя да изведе партията от безпътицата и изолацията? Не беше ли това в резултат и на труда на всички онези социалисти, които работеха с него, щото нямам спомен някога тази партия да е била лидерска, а вие се опитвате май да ни убедите в обратното? Що се касае до това, къде са били авторите на опорните точки, ами все на същото място, само дето тогава се занимаваха да ни убеждават колко лош е Жан Виденов. Мдаааа, със сигурност си струва усилието за няколко опорни точки на тема защо се случи всичко това. ▪ Няма незаменими хора. Калфин неведнъж напуска БСП – да припомним отделянето му в Евролевицата, а сега в АБВ. И.К. Няма незаменими, да. Тук съм напълно съгласен. К.Т. И аз съм съгласна, особено за незаменимостта и заменимостта на „иди ми – дойди ми”. ▪ Успехите на Калфин са свързани само и единствено с БСП, която сега го възприема като предател. На практика политическата му кариера приключи. И.К. Тази опорна точка засяга фундаменталния въпрос „Има ли живот извън БСП?“, който ежедневно тормози поне 7 милиона българи. Бих помолил авторката (или авторът) на тази точка да ми се обади, за да се обзаложим. Ако тази мрачна прогноза не се случи, ще я (го) помоля тържествено да обещае, че никога повече няма да пише опорни точки. К.Т. Всъщност на фундаменталния въпрос „Има ли живот извън БСП?“ лично за вас мога да отговоря така: Да, има. Но досегашният ви не би бил такъв, какъвто беше през последните 8-10 години, ако зад вас не стоеше БСП. Иначе това за успехите и че са свързани само и единствено с БСП, си е абсолютно вярно. Би било твърде лицемерно да не го признаете. Дали ще имате бъдеще като политик? Времето ще покаже и не бих искала да задълбавам, но ще спомена само едно име: Николай Камов. Без опорни точки.
 ▪ Корифеят на невъзможните коалиции Първанов, който успя да ни натресе „тройната коалиция“, сега е на път да надмине себе си – в името на самоцелната власт и лично облагодетелстване е готов да направи коалиция „БСП-ГЕРБ“.
И.К. Авторката(рът) вдига градуса на емоцията. Само че забравя съдържанието. Тройната коалиция вече нещо лошо за БСП ли е? Не беше ли точно това теорията на ГЕРБ? А в тройната коалиция БСП нямаше ли партиен лидер и министър-председател? Тази опорна точка май трябва да си я приберете обратно. К.Т. То и вие забравихте съдържанието и доста добре го замествате с градуса на емоциите, особено като ги въртите около Делян Пеевски и Моника Станишева. Но пък с изказването на Първанов, че Моника управлява държавата избихте рибите до Карибите. Хубава опорна точка! Пласира се добре. Има какво да учат създателите на опорни точки от вас. ▪ Разните му руменовци все дават за пример Германия, но след милиционерската диктатура на ГЕРБ, такъв вариант е неприемлив за бизнеса и хората. И.К. Разните му коалиции из Европа се правят само на основата на коалиционни споразумения. Не за друго, а за да знаят гражданите какво ще правят партиите. Какви са им приоритетите и какво от обещанията им ще пропадне. Освен Германия, през последните години така се прави в Холандия и в Чехия например. Вярно – там ГЕРБ не е управлявал и затова коалициите не се нуждаят от мъгла и неясни интереси. При нас е друго. К.Т. Г-н Калфин, наслушахме се на опорните точки за коалиционните споразумения и за това за какво служат; за Германия, Холандия, Чехия; за мъглите и за неясните интереси. Ще се радваме да споделите с нас кое ви изкара от мъглата на евролевицата преди години и (т)ясните интереси, които ви вкараха в АБВ. Още повече биха ни развълнували опорните точки, които така активно работят в нивата на .... неееее, не на ГЕРБ, на... ЕНП? ▪ Факт е, че дори привържениците на Първанов не разбират защо иска да срине БСП на евроизборите. Това самоунищожително поведение (все пак той си остава в БСП) е обяснимо само ако има договорка между него и Борисов. И.К. Интересно твърдение, но му липсва конкретност. Пак ще трябва да зададем въпроса Кой? Що се отнася до предпочитанията на ГЕРБ, те винаги и неизменно са свързвани с лидерството на БСП от страна на Станишев. К.Т. Каква точно конкретност ви е нужна г-н Калфин. Подобна на доброто познаване предпочитанията на ГЕРБ или новата опорна точка, че това предпочитание е неизменно свързвано с лидерството на БСП от страна на Станишев? Апропо, ние също задаваме въпроса Кой? Но най-много ни вълнува въпроса „Защо в този момент?” Минаха повече от 8 месеца от издигането на Делян Пеевски и поне половин година от големите гафове на правителството, в т.ч. и влиянието на ДПС над него /не че в тройната коалиция го нямаше/, но вие решихте точно сега и точно за европейските избори да се правите на праведници. Пита се в задачата, Защо в този момент? А юристите обикновено задават и още един, съвсем резонен въпрос в такива случаи, В чия полза? Аз бих добавила, И про боно ли е? ▪ АБВ са се заиграли с ГЕРБ и взаимно си правят услуги. Борисов финансира проекта на Първанов. Предатели. И.К. А така! Авторката(рът) стига до кулминация. Важно е чувството и опиянението. Пълно (само)задоволение. К.Т. Г-н Калфин, това не е никаква кулминация. Надявам се кулминациите тепърва да предстоят. Всъщност, ефектът е точно както казва авторката – взаимно си правите услуги. Простичко е, защото не е важно какво целите с действията си, а какви са резултатите от тези действия и кого задоволяват. Без значение колко са опиянителни чувствата (и индивидуалните, и взаимните). А йезуитщината не сте я открили вие. ▪ Азбукарите с подривните си и манипулативни действия сами се изключиха от БСП. Доста нагло е да заблуждават хората с втора, уж червена листа. Но пък в БСП се усетиха и съвсем правилно се разграничиха – да за да не се объркват избирателите. И.К. Тук вече твърдо влизаме в лексиката на народната революция. Първото изречение е просто шедьовър. К.Т. Не, бе г-н Калфин, просто май няма такъв като вашия случай в историята на всички партии. От тази гледна точка не визираното изречение (щото то е вярно), а действията ви са истински шедьовър – точно на подривността и манипулациите. А пък да работиш срещу партията, в която членуваш и да продължаваш да твърдиш, че имаш право да бъдеш неин член, на това му се вика абсолютен гьонсуратлък.  ▪ Б.Димитрова е втората М.Радева. Поръчкова социология. И.К. Долу продажната социология! Да живей правилната! По едно време това е било и отношението към обществените науки. После това време се е изчерпало, защото обективната истина го е подгонила. Впрочем, като стана дума за медийни олигарси, изведнъж се сетих за едни други. Кой? К.Т. Много емоционално, но не по имената :). Но пък: Защо в този момент? В чия полза? И про боно ли е? ▪ Номинациите отразяват популярността и работата на номинираните. Логично е Станишев да води по брой номинации. И.К. Попитах ръководството по какви критерии ще отчетем работата на евродепутатите. В резултат на въпроса бях отстранен от отчета. Сега той е правилен. К.Т. Някой може ли да потвърди тази опорна точка? ▪ Иска им се на герберите Станишев повече да не е председател на ПЕС, но вземат желаното за реалност. И.К. Иска им се, ама няма! К.Т. А личното Ви мнение? II. ГЕРБ ▪ Колкото повече ГЕРБ отричат подкрепата си за АБВ, толкова повече убеждават хората, че има задкулисна договорка между тях. И.К. Ами да вземат да си признаят, че да мирясат писачите на опорни точки! Така им е слабичка логиката. К.Т. „Няма нищо скрито, което да се не открие, и тайно, което да се не узнае.” Лука 12:2 ▪ Първанов и Борисов имат дългогодишни отношения – всъщност Първанов привлича Борисов към своя пернишки бизнес кръг „котараците“. И.К. Уау! Или Мяу! Тъкмо се чудех кой контролира строителството в София! Разбира се, Първанов! Но и на Борисов му се поотворил парашутът покрай Първанов. Взел ръка, както казват. К.Т. Твърде много възклицания. Липсват, обаче, опровержения, особено на Взел ръка. Даже и на Взел втора с импас на Мишо Бирата. Но пък Големият шлем тепърва предстои. ▪ Сидеров последователно показва, че мястото му не е в НС. И.К. Моля, кажете тази опорна точка публично! Дайте я на ръководството! Иначе то прави точно обратното. К.Т. А вие досега защо мълчахте и не я казахте публично и на ръководството? Да не би да чакахте опорните точки на французите, за да реагирате? ▪ Кой знае с какви мутри се е забъркали това семейство на високопоставени гербери, че да им подпалят колите. Това е знаково за тази партия. Ама вече няма как да го препишат на политически опоненти – хулиганската проява е дело на техни „съдружници“. И.К. Не обичам ГЕРБ, но това не е ли в повече? К.Т. Може и да е прекалено, но Как да разбираме чувствата Ви към БСП на фона на мълчанието Ви по едни особено обидни и мерзки опорни точки не за ръководството, а за редовите членове на БСП и то от троловете на ГЕРБ и соросоидчетата? III. ПарламентЪт. ▪ Докладът на ЕК е за три бг правителства, като само последните 6 месеца са на Орешарски. Да отговорят на критиките управляващите от ГЕРБ и прогербеския служебен кабинет. И.К. Това съм го слушал и преди и винаги е свършвало зле. Наистина ли не са прочели и примерите от последните месеци в доклада? За сведение, е за България и от управляващите се очаква следващият да е по-добър или да отпадне въобще. Което значи да се захващат за работа. К.Т. Защо да не са ги прочели, прочели са ги, нали са упоменали „три бг правителства”. Но изглежда имате възражения срещу това управляващите от ГЕРБ и прогерберския служебен кабинет да отговорят на поне част от критиките? Не разбрах, обаче, това: За сведение, е за България и от управляващите се очаква следващият да е по-добър или да отпадне въобще. Все пак отпадането не се ли решава на избори или демокрацията по европейски значи отпадането да става по желание на европейските или американските надзиратели? Апропо, не уточнихте за каква работа става дума. ▪ Ако сами не си помогнем и не си направим реформите, никакви доклади отвън няма да ни помогнат. И.К. Именно, това имах предвид по-горе. К.Т. Брех имало и правилни опорни точки, а? IV. Правителството на Орешарски ▪ Правителството работи прозрачно – за 6 месеца това е трети отчет. И.К. Прозрачно означава цялата информация в интернет. Има и европейска директива по този въпрос. Бях основен преговарящ по нея. Мога да съдействам. К.Т. А по-конкретно какво липсва от дейността на правителството в интернет? И не разбрах за кое можете да съдействате. За качване на информацията в интернет? Или да разяснявате директивата? ▪ ГЕРБ трябва да млъкнат поне 1 година, докато ефектите от некомпетентността им бъдат туширани. И.К. Защо само за една? Най-добре опозицията да млъкне за всичките 4 години. И пак -не обичам ГЕРБ. К.Т. Сериозно ли? Това, че не ги обичате? Трудно може да ме убедите, че е така, особено когато се правите на дръж ми шапката по отношение на това, което е имал предвид автора на коментара.   ▪ Недопустимо е разни чужденци да искат обяснение от българското правителство – не само не са прави, защото реакция по случая Сидеров имаше, но и не сме васална република на никого. И.К. А така! К.Т. Така я! Да не би пък да сме станали васална република, а аз да не съм разбрала?


Тагове:   Калфин,   опорни точки,


Гласувай:
4



1. tit - мислех си, докато те четях - дали има ден на самовлюбените?:))
14.02.2014 19:10
В който да празнуват...такива политици.
Ей, колкото повече обясняваш, че старите номера пред разумнити хора нама да минат - те толко повече се пънЯт!:):))

Зарадвах се, като те видях!:)
цитирай
2. kleotemida - Благодаря! :) Тит, денят на ...
15.02.2014 11:48
Благодаря! :)

Тит, денят на самовлюбените се нарича видов ден и той винаги идва :)), но пък това никога не ги е притеснявало да се пънЯт. Все смятат, че ще им се размине. И им се раминава, но не видовият ден, а "наградата". Макар че в случая с Калфин и Първанов съм по-склонна да си мисля, че ще си я получат още на евровота :).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kleotemida
Категория: История
Прочетен: 1178138
Постинги: 44
Коментари: 1744
Гласове: 2170
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930